Som samfund investerer vi årligt milliarder i at udvikle og levere velfærdsydelser. Det er derfor vigtigt, at vi har et godt og velinformeret grundlag at træffe beslutninger på. Både når vi investerer i projekter og processer, der skal forbedre eller udvikle nye løsninger. Og når vi skal skabe forandringer i den måde, vi arbejder på. Fx ved ændrede organiseringer, nye former for ledelse, eller forbedring af arbejdsmiljøet.
Viden skaber værdi på mange dimensioner. Den kan både give overblik og bidrage til beslutninger helt tæt på praksis. Hvor ledere og medarbejdere skal træffe faglige og organisatoriske beslutninger med betydning for driften og samarbejdet. Og den kan informere strategiprocesser, så organisationen kan positionere sig klogt i forhold til interessenter, opgaver og brugere.
Samtidig skal vi holde os for øje, at hverken viden eller data er uskyldige i organisatoriske sammenhænge. De er performative. Hvilket betyder, at det både påvirker organisationen, når vi evaluerer og indsamler viden, og når vi anvender den til at træffe valg og beslutninger. Uanset om det er i hverdagens praksis, på tværs af fagområder, eller på direktionsgangen.
Viden kan både skabe energi og fremdrift. Den kan både pege på og motivere til forandring. Men den kan også vise udfordringer, som skaber uro, pres og et krav om handling.
I Connector står vi på tre ben i arbejdet med analyse, viden og data:
Vi tilbyder fx:
Vi designer altid analyserne til den enkelte opgave og organisation, så de efterlader vores kunder med indsigt, der kan omsættes og skabe gavn. Samtidig supplerer vi gerne formidling af viden med målrettet rådgivning, kapacitetsopbygning og involvering. Så det kan styrke organisatorisk fremdrift og forbedring.